سلطانه رمانی بود که دائم تو کتابخونه چشمش بهش می افتاد ولی هر بار نمی شد بخونمش...

و بالاخره خوندم:)

دو برهه ی سلطنتی هست که من به شدت به فراز و نشیب تاریخشون علاقه مندم یکی برهه سلطنتی لویی ها در فرانسه و دیگری برهه سلطنتی عثمانی ها در عثمانی سابق یا همون ترکیه امروز.

و دو تن از ملکه هایی که به سرنوشتشون علاقه دارم ملکه ماری آنتوانت همسر لویی شانزدهم و ملکه خرم سلطان همسر سلیمان قانونی هستن.

همیشه هم این دو رو با هم مقایسه میکنم.

اولی تو ناز و نعمت بزرگ شده بود دومی تو فلاکت و فقر، اولی تبدیل شد به یه ملکه ی خوشگذرون و بی عار دومی شد قدرتمندترین و بانفوذترین ملکه تاریخ عثمانی، اولی به فجیع ترین شکل مرد و دومی در کمال قدرت و احترام و تنها شباهتی که دارن اینه که هردو جز تاثیرگذارترین و عبرت انگیزترین ملکه های تاریخ هستن.

قبلا کتاب ماری آنتوانت رو معرفی کردم  حالا هم می خوام کتاب "سلطانه" اثر "کالین فالکنر" رو معرفی کنم و می گم که این یکی از کتاب هایی که حتما باید بخونین؛ شاید فکر کنین چون کتاب تاریخیه کسل کننده ست در حالی که این طور نیست و خیلی نثر شیرین و هیجان انگیزی داره!😊