مینا شیردل نمین

رمان‌نویس/فیلمنامه‌نویس/نمایشنامه‌نویس/از عاشقان دنیای نقاشی و عکاسی

۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

وارثان

 

🎬🎥 اگه دیدین نظرتونو کامنت بذارین☺

──── ♡ ────

نظرم: خیلی خوب بود. دلم نمیخواست تموم بشه... تو قسمت اول فکر کردم تان از این پسر مغرورهای بی اعصابه که تو رمان های زرد خودمون درموردشون می خونیم و بعد با خودم گفتم نهههه خواهش میکنم انقدر کلیشه ای نباش...>_< بعد که چند قسمتو دیدم فهمیدم بر خلاف تصورم خیلی هم شیطون و بامزه ست😁 وای یونگ دو هم خیلی بامزه بود مخصوصا اون ابراز علاقه های ناشیانه و مدل حرف زدنش😹🙈 ایون سانگ بیچاره بعضی موقعا دلم خیلی براش می سوخت و بعضی موقعا هم از دست لجبازی ها و خل بازی هاش حرصم می گرفت!😾 و این که عاشق لی بونا(کریستال) هم بودم خیلی بامزه از دوست پسرش محافظت می کرد😃یه جوری که انگار تو کل کره ی زمین یه پسر باقی مونده بود و اون هم دوست پسر لی بونا بود😂 یو رائه هم که واقعا نفرت انگیز بود و نقششو برای نفرت انگیز نشون دادن خودش عالی بلزی کرده بود!😀 به هر حال با این که یه جورایی زیادی رویایی بود ولی در کل خیلی چسبید و دوستش داشتم☺

──── ♡ ────

سوال بازی: گیم آف ترونزو دیدین تا تهش؟ شما هم ناراضی بودین؟ امروز روز خوبی داشتین؟ هوای شهرتون امروز چطور بود؟

#وارثان

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
MINA SHIRDELL

یک بعلاوه یک

📚

آه خیلی خوشحالم بالاخره تونستم به دوران کتابخوانیم برگردم! :)

من منتقد نیستم فقط نظرمو مینویسم.

یک به علاوه یک اولین کتابیه که امسال میخونم. این کتاب 41 فصله که اگه صادقانه بگم تا فصل 10 برای من (شاید برای شما نه!) اصلا جذاب نبود!

ولی دقیقا از فصل ده به بعد جوری بهش چسبیدم که نمی تونستم با شخصیت جس همذات پنداری نکنم!

جس توماس با دو شغل خدمتکاری و پیشخدمت کافه بودن از پس هزینه های زندگی خودش و دو فرزندش بر نمیاد با این حال وقتی بهار می یاد حتی اگه هوا گرمم نباشه دمپایی لاانگشتی می پوشه، تو ماشین در حال حرکت ریمل میزنه و با آهنگ در حال پخش تو رادیو آواز میخونه حتی اگه قسمت هایی از اونو ندونه!

اد نیکلاس مهندس موفق و توداری که دچار بدبیاری میشه و با یه اشتباه همه چیزشو میبازه! اد دوست نداره درمورد زندگی شخصیش با کسی صحبت کنه و اصلا تو استایلش نیست با خدمتکار ویلاش گرم بگیره ولی... (مثل کریس خودمون😹)

اد نمی خواد به کسی کمک کنه و جس نمیخواد کسی بهش کمک کنه؛ اما آیا این دو کنار هم به جایی می رسن؟!

──── ♡ ────

📚نام کتاب: یک بعلاوه یک

✒نام نویسنده: جوجومویز

📝نام مترجم: مریم مفتاحی

📖نام انتشارات: نشر آموت

──── ♡ ────

سوال: کتابای جوجو رو دوست دارین؟ کدومارو خوندین؟

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
MINA SHIRDELL

دفتر زبان رنگی

 

👼

خب دوباره سلام... 😁

اینم یکی از محصولات رنگی رنگی که خیلیییی به درد بخوره...

از روزی که تصمیم گرفتم کره ای یاد بگیرم با این که یه دفتر بزرگ برا قواعد و الفبا و لغات داشتم ولی دلم میخواست یه دفترچه کوچولو داشته باشم که بتونم همه جا با خودم ببرم و لغات و نکته های ریزو توش بنویسم...

پس وقتی اینو پیدا کردم دو بال درآورده و پرواز نمودم😍

تا سوال بازی نکنم کامنت نمیذارین نه؟😂

چند تا زبان خارجی بلدین؟ (فعلا فقط رو ترکی استانبولی تسلط دارم😂 و کمی تا قسمتی انگلیسی😃)

دوست دارین چه زبانایی رو یاد بگیرین؟ (خودم: کره ای و فرانسوی)

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
MINA SHIRDELL

دفتر رنگ کردنی

 

 

👼

میدونم خیلیاتون رنگی رنگی رو می شناسین؛

نمی دونم چقدر به محصولاتشون علاقه دارین

ولی می تونم بگم من عاشقشونم...

دفتر رنگ کردنی مد، استایل، طراحی لباس💜

صفحاتش زیاده و مطمئن باشین زود تموم نمیشه؛

طرحاشونم خیلی خوشگل و گوگولیه...

خلاصه این که اینم این دیگه آره😃

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
MINA SHIRDELL

کیف پول رنگی من

 

😇

سلام سلام سلام

چه خبرا؟😍

سومین محصول از بین محصولات رنگی رنگی که خیلی دوست دارم و فکر کردم خیلی به دردم میخوره این دفترچه کیف پول بود.

من جز اون دسته از آدماییم که مدام یادم میره پولامو کی کجا و برا چی خرج کردم برا همین تو این دفترچه میتونم راحت یادادشت کنم که چقدر بابت چی و تو چه تاریخی خرج کردم. اخر دفترچه هم میشه میزان درامد و خرج و بدهی و پس انداز هر ماه رو یادداشت کرد که کلا باعث نظم دخل و خرجمون میشه!

^-^

والا به خدا با این گرونی دلار...

شما پولتون بیشتر صرف خرید چه چیزی می کنین؟ (خودم: کتاب، دکور اتاق و لوازم آرایشی و اینترنت! )

شما هم مثل من آخر ماه پول کم میارین یا می تونین پس انداز کنین؟ (من نهایتش پنج تومن دقیقا پنج تومن از پولم بمونه خوشحال میشم!)

دوست دارین مستقل باشین و دستتون به جیب خودتون باشه؟ (دلم میخواد ولی چی کار میتونم بکنم؟)

ایده ای برای درآمد زایی و کارآفرینی دارین؟

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
MINA SHIRDELL

گتسبی بزرگ

 

🌸🌿

خب بعضیا بهم میگن برای چی کیپاپ گوش میدی؟ چه سودی برات داره؟ اینجا می خوام یکی از سودهایی که داشته رو براتون معرفی کنم!

تو یکی از Mvهای گروه #EXO به اسم #TEMPO رپر گروه #پارک_چانیول تو یه قسمتی از رپش میگه من گتسبی این جمع هستم! این جمله برام جالب بود! یعنی چی من گتسبی این جمع هستم؟ بعد با تحقیق و تفحس فهمیدم منظورش شخصیت گتسبی تو رمان "گتسبی بزرگ" بوده و جالب تر اینه که این رمان تو کره خیلی معروفه و وقتی میخوان به کسی بگن تو چه قدر تو این جمع به اصطلاح عامینه شاخی! میگن تو گتسبی این جمعی! با خودم گفتم مگه این گتسبی چه جور شخصیتی داشته؟ و همین باعث شد برم سراغ این رمان!

این رمان اولین بار تو سال 1925 میلادی چاپ شده. #گتسبی_بزرگ یکی از بزرگ‌ترین رمان‌های آمریکایی به شمار می‌یاد و در مدارس و دانشگاه‌های سراسر جهان (در رشته ادبیات آمریکا) به‌عنوان یکی از کتب استاندارد تدریس می‌شه و چند بار هم از روی این کتاب فیلم ساخته شده.

گتسبی فردی سی‌وچند ساله که وقتی جوان‌تر بود عاشق دختری از طبقه مرفه بود اما جنگ و بی پولی مانع رسیدنش به این دختر میشه. گتسبی پس از جنگ به صورت نامشروع به ثروتی هنگفت دست پیدا می‌کنه و بعد از سال ها که اون دختر ازدواج کرده تو خونه ش تو لانگ آیلند به منظور جلب توجه اون دختر که حالا ازدواج کرده، ضیافت‌های با‌شکوهی ترتیب می‌ده؛ اما همیشه حتی میان مردم بی‌شماری که تو ضیافت‌هاش شرکت می‌کنن، احساس تنهایی می‌کنه!!! از لحاظ شخصیت پردازی شخصیت گتسبی با این که مجرم و دروغ گو بود ولی شخصیت محکمی داشت که میخواست به چیزی که میخواد به هر قیمتی برسه!

حالا اونایی که اکسوالن (طرفدار گروه اکسو) و شخصیت پارک چانیولو میشناسن کاملا میتونن ربط حرف چانیول رو تو متن آهنگ بفهمن نه؟!😌

البته پارک چانیول مجرم و دروغگو نیست ولی اگه تحلیل های MV تمپو رو خونده باشین میفهمین که چانیول تو اون MV نقش یک مجرم رو بازی می کرد که چن ازش بازجویی می کنه، درسته؟!☺

در مورد نثر کتاب باید بگم خیلی برای من جذاب نبود اما واقعا کنجکاو بود که بدونم سرنوشت گتسبی به کجا ختم میشه و در واقع موضوع رمان از قلم نویسنده یا شاید بهتر بگم مترجم برام جذاب تر بود...

──── ♡ ────

📚نام کتاب: گتسبی بزرگ

✒نام نویسنده: فیتز جرالد

📝نام مترجم: محمد صادق سبط الشیخ

📖نام انتشارات: نشر چلچله

──── ♡ ────

سوال1: این کتابو خوندین اگه خوندین نظرتون چی بود؟

سوال2: پارک چانیول را می شناسید؟

سوال3: شما برای رسیدن به خواسته هاتون آدم سرسختی هستین؟ اگه یه روز مجبور بشین برای رسیدن به هدفتون قانون رو دور بزنین چی؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
MINA SHIRDELL