من دیروز فیلم شمال و جنوب۲ رو تو یکی از شبکه های ملی با کلی سانسور دیدم که با وجود سانسورهای خیلی تابلو  و فراوانی باز هم فیلم، جذابیت خاصی داشت که مجبورم کرد بشینم پای تلویزیون!

وقتی یه سرچ تو نت زدم فهمیدم این فیلم در واقع یه سریال چهار قسمتی درام- عاشقانه بریتانیاییه که توسط BBC و در سال ۲۰۰۴ بر اساس ( یا اقتباس از) رمانی به همین اسم (شمال و جنوب نوشته الیزابت گسکل در سال ۱۸۸۵.م ) ساخته شده.

انقدر طراحی شخصیت ها و فضای فیلم قوی و قابل باوره که وقتی فیلمو می‌بینی انگار واقعا سوار ماشین زمان میشی و میری به قرن هفده انگلستان!

کاش سینمای ما هم گریم ، فضاسازی و دکوپاژ این چنین قوی و ماهرانه‌ای رو تجربه بکنه!

🎬

داستان در مورد دختری به اسم مارگارت هیل (Daniel Denby-Ashe) از جنوب انگلستانه که بعد از تصمیم پدرش مبنی بر ترک روحانیت کلیسا، مجبور میشن به شمال انگلستان مهاجرت کنن. این خانواده، خصوصا بعد از ملاقات با ثورتون ها، خانواده مغرور صاحب کارخانه پارچه که افراد سطح پایین جامعه را تحقیر می کردن، سعی می کنن تا خودشون رو با شرایط شهر جدید وفق بدن. داستان به بررسی طبقات اجتماعی، دل سوزی مارگارت برای کارگران کارخانه و درگیری او با جان ثورتون (Richard Armitage) و البته عشقی که بعد ها بینشون شکل می گیره (موانع و سوتفاهم هایی که بینشون پیش میاد) می پردازه.

🎥

پ.ن: عشق مارگارت و آقای ثورتون انقـــدر قشنگ و شیرینه که فکر کنم شما هم از این فیلم خوشتون بیاد. ( البته که سلیقه ایه!)

پ.ن: خیلی دلم می خواد رمانشم بخونم😊