لوئیزا کلارک دختر پرستاری که درِ دنیای بزرگتری به رویش گشوده شده است، می‌رود تا زندگی را از سر بگیرد و آهنگی دیگر از بودنِ خویش بنوازد. لوئیزا که اینک تحول عظیمی در او رخ داده است با تجربه‌ی جدیدی روبه‌رو می‌شود و شرایط به گونه‌ای رقم می‌خورد که یک بار دیگر در آزمون زندگی شرکت می‌کند و بر سر دوراهی می‌ایستد. در نهایت مجبور می‌شود انتخابش را بکند و این شاید بزرگترین تصمیم زندگیش باشد که…
────♡────
من کتاب قبلیو یعنی "من پیش از تو" رو بیشتر دوست داشتم، چون هدف و توالی حوادث اون کتاب مشخص بود. شخصیت‌ها انگیزه‌های مشخص و واضح داشتند و داستان کتاب به خوبی پیش می‌رفت؛ اما تو "من پس از تو" هدف مشخصی وجود نداشت، بیشتر شخصیت‌ها سرگردانن و  خودشونم نمی دونن از زندگیشون چی می خوان! به خاطر همین هم خواه، ناخواه مخاطب هم همراه شخصیتا سرگردان میشه  و نمی‌دونه هدف کتاب روبه‌روش چیه و این حس بد بهش منتقل می‌شه که نویسنده صرفا به خاطر موفقیت کتاب من پیش از تو، قصد داشته که ادامه شو بنویسه!
انگار قلم جوجو مویز این جوریه که اصلا دوست نداره از همون وهله اول داستان مخاطب رو به خودش جذب کنه؛ چون تازه یک سوم پایانی کتاب رفته رفته بهتر می‌شه و داستان انسجام بیشتری پیدا میکنه.
در کل این کتاب بهتر از کتاب من پیش از تو نیست.
────♡────
📚نام کتاب: پس از تو
✒نویسنده: جوجو مویز
📝مترجم: مریم مفتاحی
📖انتشارات: آموت
────♡────